Facebook – Jak założyć fanpage dla swojej firmy?

Nie wiesz jak założyć fanpage dla swojej firmy? Chcesz założyć stronę firmową, ale nie wiesz jak zacząć? Mamy dla Ciebie poradnik, który poprowadzi Cię krok po kroku jak to zrobić.

Dzisiaj z Facebooka korzysta ponad 2,74 miliarda osób, czyli co trzecia osoba na świecie ma konto na tej platformie. Zatem dlaczego Twoja firma nie jest na niej dostępna? Zastanawiasz się jak założyć fanpage dla swojej firmy na Facebooku? Znamy odpowiedź na to pytanie i chętnie pomożemy Ci przejść cały ten proces.

Można zaryzykować stwierdzenie, że dzisiaj Facebook pod względem rozpoznawalności należy do grona firm takich jak Ferrari czy Coca-Cola. Praktycznie w każdym miejscu na świecie ludzie wiedzą czym zajmują się te marki i mają z nimi jakieś skojarzenia. Nic dziwnego, według oficjalnych danych aż 2,74 miliarda ludzi ma dzisiaj konto na najpopularniejszej platformie społecznościowej świata, czyli co trzecia osoba spośród wszystkich ludzi na świecie jest obecna na Facebooku. To sprawia, że pod względem liczby odbiorców Facebook wypada najkorzystniej dla reklamodawców wśród wszystkich platform społecznościowych. Zatem dlaczego Twojej firmy nie ma jeszcze na Facebooku? Masz problem z założeniem strony firmowej? Zastanawiasz się jak założyć fanpage dla firmy? W poniższym tekście znajdziesz praktyczne wskazówki, które dokładnie powiedzą Ci jak zrobić to krok po kroku.

Co to jest strona firmowa na Facebooku?

Zapewne każda osoba, która ma konto na Facebooku i korzysta z Social Media słyszała choć raz w życiu nazwę strona firmowa lub fanpage. Warto zwrócić uwagę, że poprawna nazwa to fanpage, a nie funpage, funpejdż, fan page czy inny tego typu twór, który wbrew pozorom pojawia się bardzo często. Sama nazwa pochodzi od połączenia dwóch słów: fan – jako odbiorca/miłośnik oraz page – strona. Z prostego tłumaczenia wychodzi, że to strona dla naszych fanów, niezależnie czy prowadzimy profil firmowy, bloga, podcast czy jesteśmy gwiazdą telewizji. Każdy z nas może mieć swoich “fanów”.

Skoro już mamy wyjaśnioną nazwę, to teraz zastanówmy się, czym jest strona firmowa? Najprościej mówiąc to miejsce na Facebooku, gdzie nasi odbiorcy mogą przeczytać treści, które im dostarczamy w formie tekstu, zdjęcia lub filmu. Odbiorcy, to nie kto inny jak osoby, które polubiły naszą stronę, czyli wyraziły chęć na obserwowanie jaj aktywności i przyswajanie dostarczanych informacji. Stronę firmową możemy założyć zarówno dla restauracji, salonu urody, firmy transportowej, jak i każdej innej działalności. Zatem dlaczego Twoja firma jeszcze nie ma swojej strony na Facebooku?

Czytaj więcej  Jak skutecznie zdobywać followersów na Instagramie?
Facebook, Social media, Marketing online

Czy założenie fanpage jest darmowe?

Tak, założenie fanpage jest darmowe i nie wymaga to wnoszenia żadnej opłaty dla platformy Facebook. Zatem jeśli jakaś firma mówi Wam, że aby założyć stronę firmową na Facebooku konieczne jest wniesienie opłaty w wysokości kwoty X złotych lub opłacenie abonamentu czy subskrypcji, to najprawdopodobniej jest to zwykłe oszustwo. Z opłatą może wiązać się fakt, kiedy to zlecacie firmie zewnętrznej wykonanie tej czynności za Was, ale w takim przypadku opłaty nie pobiera platforma społecznościowa, tylko osoba lub firma, która poświęca swój czas na wykonanie tej usługi dla Was. Albowiem prawidłowe założenie strony tej platformie to nie tylko kliknięcie przycisku “Utwórz stronę” i gotowe. Aby zrobić to dobrze i osiągnąć zamierzone efekty, należy poznać kilka ważnych elementów

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Możliwości założenia strony na platformie społecznościowej są dwie. Fanpage można założyć z poziomu ekranu logowania naciskając przycisk Utwórz stronę dla gwiazdy, marki lub firmy lub z poziomu zalogowanego użytkownika.

Facebook - Jak założyć fanpage dla swojej firmy?

Wybierając opcję utworzenia strony bez logowania, pojawi się ekran wyboru rodzaju strony dla Firmy/Marki lub dla Społeczności/Osoby publicznej. Gdy dokonasz wyboru, należy nacisnąć przycisk Rozpocznij, aby przejść dalej.

Facebook - Jak założyć fanpage dla swojej firmy?

Jeśli decydujesz się założyć konto będąc zalogowanym, należy nacisnąć przycisk MENU (9 kropek w prawym górnym rogu). Następnie należy odszukać przycisk Strona -> Utwórz stronę. W tych trzech prostych krokach zaczniesz tworzyć swoją pierwszą stronę firmową.

Facebook - Jak założyć fanpage dla swojej firmy?

W kolejnym kroku Facebook przeniesie Cię do okna podglądu na Twoją nową stronę. Uzupełniając kolejne dane w okna kreatora zobaczysz swoje zmiany na żywo. Pozwoli to na weryfikacje wprowadzanych informacji i da pewność, że wszystko wykonujesz prawidłowo. W przypadku kategorii wystarczy wpisać pierwsze litery danego zagadnienia, aby Facebook sam podpowiedział nam najbliższe kategorie spośród dostępnych opcji. Można wybrać do 3 kategorii. Jeśli chodzi o opis, to możesz wpisać do 255 znaków, i jest to miejsce, w którym opiszesz w skrócie czym zajmuje się Twoja firma.

Facebook - Jak założyć fanpage dla swojej firmy?

Następnie pojawi się możliwość dodania zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Nie jest to pole obowiązkowe, ale konieczne, jeśli chcesz, aby Twoja strona wyglądała profesjonalnie, a odbiorcy chętnie ją odwiedzali. W miejsce zdjęcia profilowego możesz umieścić na przykład logo Twojej firmy. Naciśnij przycisk Zapisz i ciesz się swoją nową stroną na Facebooku.

Czytaj więcej  Jak targetować reklamy na Facebooku?
Facebook - Jak założyć fanpage dla swojej firmy?

Skoro mamy to już za sobą, przyznasz, że kreator Facebooka jest bardzo prosty i intuicyjny. Przez lata starano się stworzyć rozwiązanie przyjazne użytkownikom, które nie będzie stwarzać problemów. Dostęp do zarządzania treściami na swojej nowej stronie firmowej znajdziesz z poziomu strony głównej swojego prywatnego konta – po lewej stronie w zakładce Strony lub po prawej stronie w zakładce Twoje strony i profile.

Profil osobisty a fanpage – czym to się różni?

Profil osobisty, to nic innego, jak nasze prywatne konto na Facebooku. Możemy tam dodawać znajomych, publikować dla nich treści, ograniczać widoczność wybranych elementów itp. Jednak w przypadku strony firmowej (fanpage) z góry przyjmujemy, że wszystko to co publikujemy jest publiczne. Fanpage pozwala nam promować nasze treści do szerszego grona odbiorców, mamy dostępne statystyki oraz inne formaty postów do publikacji. Aby obsługiwać stronę firmową konieczne jest posiadanie profilu osobistego.

Social Media Żory, Social Media Katowice, Social Media Rybnik, Social Media Gliwice, Social Media Zabrze, Social Media Sosnowiec, Social Media Ruda Śląska, Social Media Wodzisław Śląski, Social Media Dąbrowa Górnicza, Facebook Żory, Facebook Katowice, Facebook Gliwice, Facebook Rybnik, Facebook Śląsk, Facebook Śląskie, Facebook Sosnowiec, Facebook Zabrze, Facebook Dąbrowa Górnicza, Facebook Warszawa, Facebook Poznań, Facebook Wrocław, Facebook Łódź

Jak promować stronę na Facebooku?

Możliwości promowania strony na Facebooku jest wiele. Jeśli już mamy założony fanpage dla firmy możemy zaprosić znajomych do polubienia naszej strony. To prosta i darmowa metoda, która da znać naszym znajomym, że działamy i mogą zapoznać się z naszymi treściami. Innym sposobem na skuteczne pozyskiwanie polubień na stronie firmowej jest aktywne udzielanie się pod wpisami osób poszukujących rozwiązania jakieś problemu lub w grupach tematycznych, które są dopasowane do profilu naszej działalności. Jeśli ktoś zobaczy, że służysz pomocą dłonią, to jest spora szansa, że zostanie z Tobą na dłużej.

Możesz również wykorzystać aktywne widgety na swojej stronie internetowej, gdzie zachęcisz odbiorców wyświetlając im swoje treści np. z boku strony. Inną metodą są płatne kampanie reklamowe, dzięki którym możemy dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców. W tym przypadku warto skorzystać z usług agencji marketingowej, takiej jak Daily Media, która odpowiednio dopasuje potencjalnych odbiorców. Agencja marketingowa Daily Media działa na terenie całej Polski i świadczy kompleksowe usługi w zakresie digital marketingu.

Social Media Żory, Social Media Katowice, Social Media Rybnik, Social Media Gliwice, Social Media Zabrze, Social Media Sosnowiec, Social Media Ruda Śląska, Social Media Wodzisław Śląski, Social Media Dąbrowa Górnicza, Facebook Żory, Facebook Katowice, Facebook Gliwice, Facebook Rybnik, Facebook Śląsk, Facebook Śląskie, Facebook Sosnowiec, Facebook Zabrze, Facebook Dąbrowa Górnicza, Facebook Warszawa, Facebook Poznań, Facebook Wrocław, Facebook Łódź

Masz pytania? Napisz do nas – kontakt@dailymedia.pl lub zadzwoń – 571 035 586

Jeden komentarz

Możliwość komentowania została wyłączona.

pl_PLPolski