Facebook to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, zatem dlaczego wciąż nie ma tam Twojej firmy lub działa ona niewystarczająco dobrze na tej platformie? Oto powody, dla których warto zainwestować w odpowiedni marketing na Facebooku!
Wiele osób zastanawia się, czy warto prowadzić profil na Facebooku dla swojej firmy? Odpowiedź brzmi tak, jednak w zależności od branży, warto skupić się na innych działaniach w ramach tej platformy i wykorzystać możliwości, które nam daje. Być może do tej pory skupiałeś się na nieodpowiednich rodzajach treści lub zaniedbywałeś swój profil w mediach społecznościowych? Jeśli tak, to warto zastanowić się nad inwestycją w profesjonalną obsługę social mediów, która pozwala na budowę solidnego wizerunku firmy w sieci. Oto 5 argumentów za tym, aby Twoja firma znalazła się na Facebooku!
1. Facebook to najpopularniejsza platforma w Polsce
Aż 17,65 miliona ludzi w naszym kraju korzysta z Facebooka. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę, że w Polsce mieszka 37,78 miliona, to prawie połowa Polaków aktywnie korzysta z tej platformy. Dzięki temu w zasięgu naszej firmy pojawia się co drugi Polak, który potencjalnie może być zainteresowany naszą ofertą. To pokazuje, że choć wiele osób może nie doceniać możliwości tego portalu społecznościowego, to realnie jest on bardzo dobrym nośnikiem wiadomości do aktualnych i potencjalnych klientów. Dla porównania z Twittera korzysta tylko nieco ponad 2 miliony Polaków, a zyskujący na popularności TikTok przyciąga zaledwie 7,7 miliona ludzi w Polsce. To ponad połowa mniej niż w przypadku portalu Marka Zuckerberga.
2. Ogromny zasięg reklamowy
Duża liczba użytkowników portalu ma bezpośredni wpływ na ogromny potencjał reklamowy. Oczywistym jest, że nie dotrzemy do wszystkich użytkowników Facebooka z naszym produktem, a z roku na rok obserwujemy coraz mniejszy udział zasięgu organicznego w ogólnej dystrybucji treści. To wynika w zasadzie z dwóch elementów – pierwszy to rosnąca ilość treści publikowanych każdego dnia, a druga, to fakt, że firma celowo zmniejsza możliwości organiczne, aby więcej osób sięgało po reklamy. Dzięki Facebookowi możemy dotrzeć do 46,7 % Polaków i jest to jeden z najwyższych współczynników wśród mediów społecznościowych w naszym kraju. Dodatkowo mamy możliwość dokładnego sprecyzowania naszych odbiorców i skierowanie oferty reklamowej do konkretnej grupy, co podnosi szanse na skuteczną reklamę.
3. Budowanie świadomości marki
Dzisiaj w polskim internecie Facebook jest jednym z miejsc, gdzie internauta szuka informacji na temat firmy bądź miejsca. Czasami robimy to całkiem nieświadomie, wpisując w Google interesującą nas frazę i klikając w pierwsze pozycje w wyszukiwarce. To właśnie w tych miejscach znajdziemy często odnośniki do Facebooka, na którym pojawiają się interesujące nas informacje. Niejednokrotnie jest tak, że weryfikując działalność jakiejś firmy w internecie, sprawdzamy różne platformy, na których ona działa. Brak profilu na Facebooku lub prowadzony niechlujnie może zachwiać nasze zaufanie, a potencjalnemu klientowi zapali się lampka ostrzegawcza w głowie, że coś z tą firmą może być nie tak.
4. Bezpośredni kontakt z użytkownikami
Na Facebooku użytkownicy bardzo często piszą opinie oraz komentarze na temat produktów i usług, z których skorzystali. My, jako firma, mamy możliwość bezpośredniego kontaktu z nimi, co pozwala często odpowiedzieć na nurtujące pytania lub wyjaśnić niejasne kwestie. W zależności od branży, w której działamy, platforma może pełnić funkcję live chatu, na którym pomagamy użytkownikom znaleźć odpowiedź na ważne dla nich pytania np. w sprawie niedziałającego sprzętu lub możliwości rezerwacji stolika w restauracji. Prawda, że to proste? Jednocześnie aktywnie się udzielając wśród użytkowników, budujemy zaufanie do marki, które jest niezwykle ważne i wzmacnia relacje z klientami.
5. Dostępność wielu formatów publikacji
To co jest ważne w przypadku Facebooka, to fakt, że portal stale się rozwija. Niedawno pojawiły się rolki, czyli krótkie pionowe filmy wyświetlane na karcie aktualności użytkownika. Wcześniej zagościły na dobre relacje, a wciąż dostępne są tradycyjne formaty jak klasyczne wideo, zdjęcia czy post pisany. To sprawia, że w zależności od branży i potrzeb możemy dokładnie dopasować treści do naszej firmy oraz użytkowników, którzy odwiedzają nasz profil. Tak szeroki wachlarz możliwości jest sporym wyróżnikiem na tle konkurencyjnych platform i również wpływa na rodzaje reklam publikowanych przez reklamodawców.
Jak widać, warto podjąć działania promujące firmę na platformie Facebook. To wielki potencjał, który zamiast nas, bardzo łatwo może wykorzystać konkurencja. Dlatego jeśli myślimy o zaistnieniu naszej firmy w sieci, będzie to jeden z pierwszych kroków, jakie powinniśmy wykonać. Dobrze jest zlecić działania marketingowe w mediach społecznościowych profesjonalnej agencji marketingowej, która na podstawie przygotowanej strategii oraz harmonogramu, kompleksowo zajmie się obsługą naszej firmy, a my możemy skupić się na prowadzeniu biznesu.
[…] naprawdę wystarczy kilka kroków, aby Twoja firma miała swoje miejsce w sieci. W przypadku Facebooka należy utworzyć tak zwany profil firmowy (ang. fanpage). Dokonujemy tego z pozycji naszego konta […]