Agencja Social Media – czy warto skorzystać z jej usług?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto korzystać z usług agencji social media? Przecież można samemu zająć się prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Jednak czy na pewno będzie to równie skuteczne i opłacalne? Ile kosztuje taka usługa w agencji?

Świat mediów społecznościowych na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmienił. Dzisiaj obecność w sieci jest obowiązkowa, jeśli chcemy pozyskiwać nowych klientów i budować zaufanie do naszych produktów oraz usług. Szukając informacji na temat nowej firmy w pierwszej kolejności sięgamy po smartfona, a tam przeszukujemy takie platformy jak Google, Facebook czy Instagram, a coraz częściej również TikTok. To też sprawia, że nawet firmy, które do tej pory trzymały się raczej daleko od świata internetowego, coraz częściej muszą szukać tam dla siebie miejsca, aby pozostać w rywalizacji ze swoją najbliższą konkurencją. Dlatego social media są dzisiaj niezwykle ważne.

Szybkość to podstawa

Dużą zaletą mediów społecznościowych jest czas reakcji. Dzisiejsi konsumenci nie lubią czekać, a każda sekunda czy minuta oczekiwania oznacza coraz to większą szansę na utracenie kontaktu z użytkownikiem i tym samym wybierze on inny produkt lub usługę. Dlatego krótki czas reakcji to najlepsze, w czym pomagają nam social media. Użytkownik ma problem z niedziałającym produktem i zgłasza się na Facebooku do firmy? Odpowiedz mu błyskawicznie, pomagając mu rozwiązać jego problem i tym samym daj się poznać jako firma, którą interesują klienci, a on to doceni w przyszłości. Ktoś był w Twojej restauracji i nie smakowało mu danie szefa kuchni? Najpewniej podzieli się swoją opinią na Facebooku lub w Google, a to oznacza, że masz szansę odpowiedzieć i wyjaśnić sporne kwestie, a także zaprosić gościa ponownie i postawić mu jego ulubiony deser. Tym samym zyskujesz w jego oczach, ale również innych osób, które czytają opinie na temat Twojej firmy.

Czytaj więcej  Jak pozyskać klientów do swojego biznesu?
Agencja Social Media - czy warto skorzystać z jej usług? - Social Media Żory, Social Media Katowice, Social Media Rybnik, Social Media Gliwice, Social Media Zabrze, Social Media Sosnowiec, Social Media Ruda Śląska, Social Media Wodzisław Śląski, Social Media Dąbrowa Górnicza

Jak założyć social media dla swojej firmy?

Tak naprawdę wystarczy kilka kroków, aby Twoja firma miała swoje miejsce w sieci. W przypadku Facebooka należy utworzyć tak zwany profil firmowy (ang. fanpage). Dokonujemy tego z pozycji naszego konta prywatnego i po przejściu całego konfiguratora jesteśmy na dobrej drodze do zarządzania profilem naszej firmy. Na Instagramie tworzymy profil tak samo, jak konto prywatne, jednak po zakończeniu konfiguracji, musimy zmienić ustawienia konta z prywatnego na konto profesjonalne dla firm. Tak samo działa to w przypadku TikToka, natomiast Google daje nam możliwość utworzenia wizytówki naszej firmy, czyli miejsca w wyszukiwarce, gdzie agregowane są najważniejsze informacje o działalności (adres, zdjęcia, numer telefonu, opinie).

Czy mogę prowadzić social media samemu?

Oczywiście, że tak. Nie jest nakazane, aby profile firmowe w mediach społecznościowych prowadziły agencje marketingowe. Jednak z czego wynika fakt, że większość przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z takich usług? Powodów jest co najmniej kilka. Pierwszy z nich, często najważniejszy, to opłacalność. Niejednokrotnie nawiązanie współpracy z agencją jest znacznie tańsze niż zatrudnienie pracownika i stworzenie działu marketingu. Dotyczy to przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw. W przypadku dużych firm, agencje marketingowe pełnią rolę uzupełnienia działu marketingu i są dla nich wsparciem. Druga istotna kwestia, to brak czasu przedsiębiorców do zarządzania kanałami społecznościowymi. Jeśli prowadzimy własny biznes, to ilość tematów, którymi musimy się zająć jest ogromna. To sprawia, że nie jesteśmy w stanie wygospodarować wystarczająco dużo czasu na marketing lub naukę jak prowadzić social media. Właśnie, wiedza i nauka, to trzeci powód, dla którego firmy sięgają po usługi agencji. Należy zadać sobie pytanie – czy będę w stanie zajmować się marketingiem na odpowiednim poziomie w długiej perspektywie czasu? Jeśli nie, to właśnie okazało się, że agencja marketingowa jest Ci potrzebna.

Czytaj więcej  Czy agencja marketingowa może pomóc firmie w dobie kryzysu?
Agencja Social Media - czy warto skorzystać z jej usług? - Social Media Żory, Social Media Katowice, Social Media Rybnik, Social Media Gliwice, Social Media Zabrze, Social Media Sosnowiec, Social Media Ruda Śląska, Social Media Wodzisław Śląski, Social Media Dąbrowa Górnicza

Ile kosztuje prowadzenie social media przez agencję?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W Daily Media każdego klienta traktujemy indywidualnie, aby określić zakres usług oraz kwotę, jaką trzeba będzie zapłacić. Każda branża jest inna, każdy klient jest na innym etapie rozwoju swojej firmy, dlatego ciężko jest z góry określić cenę. Przy wycenie bierzemy pod uwagę takie elementy jak ilość publikacji, stopień zaangażowania klienta w tworzenie/dostarczanie treści, aktualny stan mediów społecznościowych, typ produktu/usług oraz wiele więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pl_PLPolski