Facebook – Nowe funkcje stron – Znikają polubienia!

Już za 3 dni, dokładnie 13 lipca, Facebook wprowadzi nowe funkcje stron, które mają ułatwić zarządzanie oraz nawiązywanie kontaktu ze społecznością. Co dokładnie się zmieni? Czy pojawią się nowe opcje? Co nie ulegnie zmianie?

Platforma Marka Zuckerberga słynie z wprowadzania regularnie wielkich zmian, które mają za zadanie poprawić funkcjonalności lub wpłynąć pozytywnie na odczucia użytkowników. W praktyce bywa z tym różnie, ale nie da się ukryć, że nawet w momencie, gdy użytkownicy są bardzo sceptyczni, to po pewnym czasie wszyscy akceptują zmiany i stają się dla nich codziennością. Prawdopodobnie podobnie będzie i tym razem, ponieważ największą zmianą będzie usunięcie polubień na stronach firmowych, a pozostanie jedynie liczba obserwujących. Pojawią się również inne nowe funkcje stron. Co to zmienia w praktyce dla odbiorców i osób zarządzających stronami firmowymi? O tym w dalszej części artykułu.

Facebook - Nowe funkcje stron - Znikają polubienia!

Co zyskasz?

  • Świeży projekt strony – Nowy układ ułatwia znajdowanie zawartości i zarządzanie wszystkim na stronie
  • Więcej funkcji rozwijania społeczności – Obserwuj inne osoby w Aktualnościach strony, aby udostępniać aktualizacje użytkowników, dodawać do nich polubienia i komentować je jako strona.
  • Uproszczone, przydatne statystyki – Poznaj trendy związane z Twoją grupą odbiorców, łącznie z wiekiem i lokalizacją, oraz szybko wyświetlaj zawartość o najlepszych wynikach.

Co pozostaje bez zmian?

  • Materiały i informacje – Nie zmienią się dotychczasowe posty, informacje o stronie i inne szczegóły.
  • Reklamy i kampanie – Możesz nadal tworzyć reklamy i zarządzać kampaniami. Zmiany, które wprowadzisz na stronie, nie będą miały wpływu na istniejące reklamy.
  • Uprawnienia – Istniejący administratorzy będą współwłaścicielami tej strony na Facebooku. Otrzymają oni automatycznie zaproszenie do zarządzania tą stroną po przełączeniu na nowy interfejs.

Co się zmienia?

  • Osoby obserwujące stronę i polubienia – Zaktualizowana strona będzie wyświetlać Twoich obserwujących i przycisk Obserwuj zamiast polubień strony i przycisku Lubię to!. Liczba obserwujących jest ważna, ponieważ wskazuje liczbę osób, które otrzymują aktualizacje ze strony w swoich Aktualnościach.
  • Zmiany ról na stronie – Obecni administratorzy będą mieć dostęp do Facebooka z pełną kontrolą nad tą stroną na Facebooku, a obecni redaktorzy będą mieć dostęp do Facebooka z częściową kontrolą nad stroną. Wszelkie działania podejmowane jako ta strona, w tym zameldowanie się w lokalizacji, mogą być widoczne dla innych osób, które zarządzają stroną. Osoby, którym przypisano inne role, nie mogą zarządzać stroną na Facebooku, ale otrzymają dostęp do zadań, aby móc dalej zarządzać tymi samymi zadaniami przy użyciu innych narzędzi Facebooka.
  • Nowa zawartość jest wyświetlana tylko na zaktualizowanej stronie – Jeśli przełączysz się z powrotem na klasyczne strony, zawartość udostępniona za pośrednictwem nowych funkcji nie będzie widoczna na Facebooku.
Czytaj więcej  Jak targetować reklamy na Facebooku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pl_PLPolski