Link building to pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony internetowej. Dzięki temu algorytm Google wie, że Twoja strona jest wartościowa i warto pozycjonować ją wyżej. Ważne jest, aby pozyskane linki były wartościowe, ponieważ algorytm może uznać słabej jakości odnośniki za bezwartościowe i tym samym uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego.
Jakościowe linki
Dzisiaj jakość linków jest znacznie ważniejsza od ich ilości i ma kluczowe znaczenie podczas prowadzenia skutecznych działań mających na celu pozycjonowanie strony internetowej.
Wartościowe treści
Tworzenie wartościowych treści, w których umieszczone będą odnośniki do naszej witryny, zwiększa zaufanie robotów indeksujących, co pozytywnie wpływa na jej pozycję w sieci.
Skuteczne pozycjonowanie
Aby skutecznie wypozycjonować stronę konieczne jest stworzenie strategii, która będzie zawierać zbilansowane metody uskuteczniające efektywność podjętych działań optymalizacyjnych.
Nie ma z góry określonego budżetu na działania z zakresu link building i należy rozpatrzyć każdy przypadek indywidualnie, aby odpowiednio dopasować zakres działań.
Wybieramy najlepsze strony dostępne w sieci (często nie znajdziesz ich w innej agencji), które cieszą się popularnością oraz oferują wartościowe treści dla użytkowników.
Nie da się jednoznacznie stwierdzić czasu trwania tego typu działań, ponieważ każdy przypadek traktowany jest indywidualnie, jednak działania są planowane na okres kilku miesięcy w celu uzyskania najbardziej efektywnych wyników.